Human Capital Performance
 | HCP Consultancy Network

De geschiedenis van Vitaliteit Groep Nederland begint in 2012 met de oprichting van de Orange Monday Foundation (in 2017 opgegaan in stichting IGZ Plus). Hester Morsdorf en Martin Jan Melinga realiseerden zich dat de gezondheidszorg te veel bezig was (en is) met de bestrijding van ziekten (klachten) in plaats te komen tot optimale gezondheid. Na jaren van onderzoek werd in 2014 de MFO-vragenlijst/het VitaliteitQuotiënt ontwikkeld, dat in 2016 werd geoptimaliseerd.

In 2017 werd Vitaliteit Groep Nederland BV ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Unique Selling Point (USP) is de MFO-vragenlijst (VitaliteitQuotiënt), een uniek en universeel meetinstrument om de mentale en fysieke vitaliteit én de invloed vanuit de dynamische omgeving te meten. Kernactiviteiten waren en zijn opleiding, begeleiding en advisering. In 2020 is het collectieve VitaliteitQuotiënt ontwikkeld.
 

20200202 VGNL Advies vitaliteit consultant V1


Vitaliteit Groep Nederland werkt nauw samen met Stichting IGZ Plus | Leefstijl Gezondheidszorg en heeft een substantiële bijdrage geleverd aan het rapport 'Van huidig zorgstelsel naar Leefstijl Gezondheidszorg 2020-2040'. Vitaliteit Groep Nederland verzorgt de door Stichting IGZ Plus gecertificeerde opleidingen. Het rapport kunt u downloaden via www.igzplus.nl


 
Collectief VitaliteitQuotiënt voor de zakelijke markt
In 2020 is de nieuwe businessunit HCP Consultancy Network, met het concept Human Capital Performance ontstaan, gericht op de zakelijke markt, werkgevers en werknemers.

Hiervoor was noodzakelijk om het VQ als single-user-versie geschikt te maken voor organisaties vanaf 50 medewerkers: de VQ multi-user, ofwel: de VQ-analyse. Om tot een VQ-analyse te komen, is een VQ-app nodig om alle data uit de individuele MFO-vragenlijsten te verzamelen en te analyseren.
 

20201214 drops of water water nature liquid 40784 banner VGNL BASIS met logo DEF



Nieuwe doelgroep: werkgevers én werknemers

Door corona beseften wij, dat wij moesten richten op een andere doelgroep: van iedere Nederlander naar alle werkende Nederlanders. Voor de oorspronkelijke doelgroep moet de gezondheidszorg worden aangepast, want ook de zorgverzekeraar richt zich voornamelijk op het vergoeden van behandeling of begeleiding bij klachten. Naar verwachting zal aanpassing van het huidige zorgstelsel en invoering van leefstijl gezondheidszorg langere tijd duren.

De doelgroep van ongeveer 9 miljoen werkende Nederlanders is bereikbaar via werkgevers. De werkgever heeft belang bij een optimale vitaliteit en gezondheid van medewerkers. Een werknemer wil zijn of haar werk optimaal kunnen doen en niet worden gehinderd door verminderde vitaliteit of gezondheid. Een win-winsituatie.

Onze dienstverlening start met een goed gesprek en ons HCP-adviesrapport (klik op de link voor de volgende pagina). U kunt ook ons HCP-concept in pdf lezen door op onderstaande afbeelding te klikken.


BASIS foto pexels photo 3760093 HCP5 partner tekst DEF3



Vrijblijvende afspraak
Een eerste vrijblijvende telefonische of beeldbelafspraak kan veel duidelijkheid geven. Voor zowel de opdrachtgever als de Vitaliteit Consultant is daarna een persoonlijke afspraak op locatie van belang voor wederzijds vertrouwen en uiteraard om de werkplek van de opdrachtgever te leren kennen.  

Voor direct contact kunt u bellen (06 - 42 93 13 46) of mailen met Martin Jan Melinga directeur HCP Consultancy Network.